Forum psychologia ogólna i psychiatria.
Administrator
Szczęśliwy i nieszczęśliwy dom rodzinny
Sierpień 2010 - Badania naukowe na Uniwersytecie w Rochester i University of Notre Dame, opublikowanym w Rozwoju Dziecka analizowane wzorce relacji w 234 rodzinach z dzieckiem w wieku sześciu. Zgodnie z długoletnią teorii systemów rodzinnych, naukowcy odkryli trzy różne profile: jeden szczęśliwy, nazywany spójne, a dwa nieszczęśliwy, nazywane odłączony i uwikłani. Specyficzne trudności wystąpiły w pierwszych latach w szkole w zależności od rodzaju czynnościowych określonych profilu. Niniejsze badanie jest pierwszym, aby potwierdzić istnienie tych profili na wielu relacjach w ramach partnerstwa małżeństwa pomiędzy dziećmi i rodzicami.
Patrick Davies, profesor psychologii, wyjaśnia:
"Byliśmy naprawdę w stanie spojrzeć na wielki obraz rodziny, a co było uderzające było to, że te wzory stosunków rodzinnych nie tylko stabilny w różnych związkach, ale również przez czas, ze niewiele rodzin przełączania wzorców."
Naukowcy wyjaśniają, że:
Spójne rodziny charakteryzują się harmonijnym komunikacji, ciepła emocjonalnego i firmy, ale elastyczną ról dla rodziców i dzieci.
Uwikłani rodziny mogą być emocjonalnie związany i wyświetlać jakieś ciepło, ale doświadczenia "wysoki poziom wrogości, ingerencji destrukcyjne i ograniczonym sensie rodziny jako zespołu.
Rozłączonym rodziny wiąże się z zimna, controlling, a wycofane relacje.
Naukowcy ocenić rodziny za pomocą rodzica i raporty dla nauczycieli i poprzez bezpośrednią obserwację. Uczestnicy doszli do laboratorium rocznie przez trzy lata, dzięki czemu dwa razy w odstępie tygodnia. Oboje rodzice i ich dziecko grał Jenga, interaktywne gry, przez 15 minut. Co drugi tygodni każdy rodzic oddziaływały sam na sam z dzieckiem przez dziesięć minut podzielonych pomiędzy grać i posprzątać. Rodzice byli również filmowana omawiając dwa tematy mające na celu wywołać sprzeciw.
Ocenie jak rodzice ze sobą powiązane, zauważając, cechy, takie jak agresja, wycofanie, unikanie i umiejętność pracy w zespole, w obecności dziecka. Naukowcy ocenili emocjonalny dostępności rodziców, czy są one warunkiem pochwały i aprobaty lub ignorowane dziecko podczas wspólnych działań. Oni również zauważyć, jak dzieci związane z ich rodzicami, zauważając, czy próbuje zaangażować ich było "krótkie i połowiczny lub trwałą i entuzjazmu".
Offline